Vannak helyzetek a 64-es mezőn, amikor stratégiánk megvalósítása érdekében az ellenfél figuráját rátereljük egy adott mezőre, sorra, oszlopra esetleg átlóra. Legtöbb esetben a ráterelés más kombinációs elemekkel társul, kivéve a patt-kombinációt, amikor az ellenfél figuráját a döntetlen kiharcolásának érdekében dirigáljuk egy adott mezőre.
Lássuk egy nagyon egyszerű példán keresztül a ráterelést, mint kombinációs elemet:
Lássuk egy nagyon egyszerű példán keresztül a ráterelést, mint kombinációs elemet:

Világosra, így első látásra, nagyon nehéz folytatás vár, de egy ügyes kombináció után minden megváltozik.
1. Bf8+, H:f8
A világos bástya lépésével a sötét huszárt az f8 mezőre tereli.
2. e7
1. Bf8+, H:f8
A világos bástya lépésével a sötét huszárt az f8 mezőre tereli.
2. e7

A világos gyalog szokásos módon a 8. sorban vezérré alakul át, melyet sötét már nem tud megakadályozni.
A következő ábra a Lasker-Euwe, Nottingham, 1936-os játszmában jött létre.
A következő ábra a Lasker-Euwe, Nottingham, 1936-os játszmában jött létre.

Világos, a következő kombinációval, figurát nyer:
1. b4
Világos megtámadja a futót, miközben lezárja az e1-a5 átlót, a torlasz segítségével egyenlőre elhárítja a huszár elleni támadást. Ne feledjük, a c4 sötét huszár továbbra is veszélyben van.
1. ..., F:b4
A sötét futó a b4-es mezőre lett terelve.
2. Hc2
A huszár félrehúzódik a támadás alól és egyúttal megtámadja a b4-es mezőre terelt futót. Sötét választhat: huszárt vagy futót veszít.
1. ..., Bf1+! 2.B:f1, Vh2+
A világos bástyát az f1 mezőre tereli, majd a királyt a h2 mezőre.
3. K:h2, g:f1H+
Két ráterelés után egy kettős támadással megtámadja a királyt és a vezért, és a végjátékban egy huszár előnnyel könnyen megnyeri a játszmát.
.
A következő állás az egyik Morphy-Löwenthal játszmában alakult ki, melyben világos a következő kombinációs játékkal nyerte meg a játszmát:
.
1. H:b6+
Megnyitja az utat a c1 bástya előtt, és egyben eltereli a sötét gyalogot az a7 mezőről.
1. ..., a:b6 2. Bc7+
A sötét királyt a c7 mezőre tereli, hogy a vezérrel megtámadhassa a b6 mezőn.
2. ..., K:c7 3. V:b6+
Sötét ezek után nem tudja kivédeni a mattot, mert 3. ..., Kc8 -ra 4. Vb8+ majd 5. Bb7 matt következik, ugyanakkor a 3. ..., Kd7 lépésre 4. Va7+ majd 5. Bb8 matt következik.
A Hewitt-Steinitz, London, 1932-ben játszott játszmában sötét a következő kombinációs elemeket alkalmazta a győzelem kivívásának érdekében:
1. b4
Világos megtámadja a futót, miközben lezárja az e1-a5 átlót, a torlasz segítségével egyenlőre elhárítja a huszár elleni támadást. Ne feledjük, a c4 sötét huszár továbbra is veszélyben van.
1. ..., F:b4
A sötét futó a b4-es mezőre lett terelve.
2. Hc2
A huszár félrehúzódik a támadás alól és egyúttal megtámadja a b4-es mezőre terelt futót. Sötét választhat: huszárt vagy futót veszít.

Capablanca sötét bábokkal játszva az egyik játszmában a következő érdekes és tanulságos kombinációval nyerte meg a játszmát:

A világos bástyát az f1 mezőre tereli, majd a királyt a h2 mezőre.
3. K:h2, g:f1H+
Két ráterelés után egy kettős támadással megtámadja a királyt és a vezért, és a végjátékban egy huszár előnnyel könnyen megnyeri a játszmát.
.

A következő állás az egyik Morphy-Löwenthal játszmában alakult ki, melyben világos a következő kombinációs játékkal nyerte meg a játszmát:
.

1. H:b6+
Megnyitja az utat a c1 bástya előtt, és egyben eltereli a sötét gyalogot az a7 mezőről.
1. ..., a:b6 2. Bc7+
A sötét királyt a c7 mezőre tereli, hogy a vezérrel megtámadhassa a b6 mezőn.
2. ..., K:c7 3. V:b6+
Sötét ezek után nem tudja kivédeni a mattot, mert 3. ..., Kc8 -ra 4. Vb8+ majd 5. Bb7 matt következik, ugyanakkor a 3. ..., Kd7 lépésre 4. Va7+ majd 5. Bb8 matt következik.


1. ..., B:g2+
A világos királyt a g2 mezőre tereli.
2. K:g2, Vh3+
A vezér feláldozásával tovább tereli a h3 mezőre.
3. K:h3
A 3. Kg1 lépésre 3. ..., Bf2 következne.
3. ..., He3+ 4.Kh4, Hg2+ 5. Kg5, Bf5+ 6. Kg4, h5+ 7. Kh3, Bf2 matt.
A világos királyt a g2 mezőre tereli.
2. K:g2, Vh3+
A vezér feláldozásával tovább tereli a h3 mezőre.
3. K:h3
A 3. Kg1 lépésre 3. ..., Bf2 következne.
3. ..., He3+ 4.Kh4, Hg2+ 5. Kg5, Bf5+ 6. Kg4, h5+ 7. Kh3, Bf2 matt.

Források: Dimitrije Bjelica: Sahovska citanka, 1976 Vladimir Vukovic: Skola kombiniranja, 1978
Márki István: A sakkjáték tankönyve . Kezdők és haladottabbak számára, 1897
V.N.Panov: Sah zanimljiva igra, 1977